
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep PPHU Ewa Baranik sp.j.
- Postanowienia ogólne
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o poniżej wskazanych terminach, należy przez nie rozumieć:
- Usługodawca –PPHU Ewa Baranik Spółka Jawna z siedzibą w Kluczach ( Bolesławska 53B, 32-310 Klucze), wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000184277, REGON 27387794100000, NIP: 6371804032, telefon: +48 32 647 69 60, e-mail: info@eevi.pl;
- Regulamin - niniejszy dokument określający warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, to jest ogólne warunki sprzedaży towaru i jego dostawy;
- Klient - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, zawierająca z Usługodawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument), a także osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Sklep internetowy - witryna umieszczona w sieci Internet pod adresem https://eevi.pl/ przeznaczona do prezentacji oferty Usługodawcy oraz składania zamówień;
- Towar – wszelkie rzeczy ruchome oferowane przez Usługodawcę do sprzedaży na stronach Sklepu internetowego;
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest sprzedaż Towarów na rzecz Klienta;
- Usługa elektroniczna– usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- Zamówienie – lista Towarów określonego rodzaju i ilości wybranych przez Klienta. Niniejszy Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej przez Usługodawcę z Klientem, a akceptacja Regulaminu jest dobrowolna ale konieczna do zawarcia Umowy.
- Akt o Usługach Cyfrowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. (U.UE.L.2022.277.1).
- Nielegalne Treści - informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
- Nazwa oraz logo Usługodawcy stanowią dobro prawnie chronione, jakiekolwiek ich wykorzystywanie bez uzyskania wcześniejszej pisemnej zgody jest zabronione. Treści dostępne na stronach Sklepu internetowego oraz projekty graficzne mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Usługodawcy lub innym podmiotom uprawnionym.
- Zasady realizacji Umowy
- Szczegółowe warunki Umowy określają postanowienia Regulaminu, obowiązujące przepisy prawa oraz ewentualne dodatkowe indywidualne ustalenia stron.
- Do zawarcia Umowy dochodzi w momencie potwierdzenia Klientowi możliwości zrealizowania Zamówienia, po zaakceptowaniu przez niego dostarczonego Towaru w zamówionej ilości i cenie.
- Do zawarcia Umowy niezbędne jest:
- zapoznanie się Klienta z niniejszym Regulaminem i jego zaakceptowanie,
- założenie przez Klienta konta w systemie informatycznym w celu ustalenia przez Klienta loginu i hasła do formularza Zamówienia,
- poprawne złożenie Zamówienia,
- potwierdzenie złożonego Zamówienia, poprzez kliknięcie linku w wiadomości otrzymanej po złożeniu Zamówienia,
- potwierdzenie Zamówienia przez Usługodawcę,
- zapłata ceny i dostawa Towaru.
- Klient składając pierwsze Zamówienie ma możliwość zarejestrowania się w Sklepie internetowym poprzez utworzenie konta w systemie informatycznym i ustalenie poufnego loginu i hasła. Składając następne Zamówienia Klient może korzystać z wcześniej ustalonego loginu i hasła. Klient jest zobowiązany do ochrony danych uwierzytelniających dostęp do Sklepu internetowego przed dostępem osób nieuprawnionych.
- Klient nie może wprowadzać do systemu Nielegalnych Treści oraz zobowiązuje się korzystać z konta zgodnie z przepisami prawa oraz Regulaminem.
Składanie zamówień
- Składając Zamówienie Klient wskazuje rodzaj i ilość Towaru, zobowiązuje się do jego odbioru oraz zapłaty ceny.
- Zamówienia mogą być składane w Sklepie internetowym przez 24 godziny na dobę. Realizacja Zamówień i dostawa Towarów odbywa się w godzinach od 9-15 w dni robocze.
- Przed przystąpieniem do realizacji Zamówienia Usługodawca potwierdza złożone Zamówienie, w szczególności potwierdza dostępność zamówionego Towaru w magazynie oraz cenę.
- Ceny towarów podane na stronach internetowych Sklepu internetowego nie zawierają kosztów dostarczenia towaru. Koszty dostarczenia zamówionego towaru są każdorazowo podawane na stronie internetowej Sklepu internetowego w trakcie składania Zamówienia, tym także bezpośrednio przed i w chwili zatwierdzenia i złożenia przez Klienta zamówienia i uwzględniane są w całkowitej wartości zamówienia. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towaru oraz koszty jego dostarczenia.
- Zasady dokonywania płatności
- Zapłata ceny za zamówiony Towar następuje:
- przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy;
- za pośrednictwem serwisu płatności internetowych (podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest AutoPay S.A.);
- kartą płatniczą: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro;
- w chwili odbioru od kuriera za pobraniem;
- wpłatą gotówkową przy odbiorze osobistym Towaru.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności za Zamówienie z góry, przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy (o którym mowa w ust. 1 pkt a)), Klient zobowiązany jest do zapłaty pełnej ceny Zamówienia, w tym kosztów dostawy, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia. Zamówienie nie opłacone w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim zostanie automatycznie anulowane, a Usługodawca jest zwolniony z obowiązku jego realizacji.
- Aktualnie dostępne sposoby płatności są prezentowane do wyboru na początku procedury składania Zamówienia, przed dokonaniem złożenia Zamówienia.
- Wraz z dostawą Towaru Klient otrzymuje dokument sprzedaży w postaci paragonu lub faktury VAT jeśli składając Zamówienie zgłosił chęć otrzymania faktury VAT i podał niezbędne w tym celu dane.
- Widoczne na stronie Sklepu internetowego ceny Towarów oraz koszty dostawy są cenami brutto uwzględniającymi podatek od towarów i usług VAT w wysokości określonej właściwymi przepisami, wyrażonymi w walucie polskiej.
- Zasady realizacji dostawy
- Dostawa Towarów odbywa się na adres dostawy wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Usługodawca realizuje dostawę Towarów we własnym zakresie lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Koszty dostawy są wskazane przy składaniu Zamówienia i zależą od wybranej przez Klienta formy płatności i rodzaju dostawy.
- Dostawa Towarów odbywa się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, ewentualne dostawa za granicę jest możliwa wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu kosztów takiej dostawy z Usługodawcą.
- Składane Zamówienia nie są realizowane w niedziele, święta, dni ustawowo wolne od pracy, a także w inne dni przyjęte w przedsiębiorstwie Usługodawcy jako wolne od pracy, o których poinformował on na stronach Sklepu internetowego przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
- Rękojmia za wady i odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową.
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczać Klientowi Towar wolny od wad.
- Rękojmia za wady Towarów, o jakiej mowa w przepisach Kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów sprzedaży Towarów, które są zawierane przez kupujących innych niż Klient.
- Do Umów sprzedaży Towarów, które są zawierane przez Klienta, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Towaru z Umową, które są zawarte w ustawie o prawach konsumenta, z uwzględnieniem postanowień Regulaminu. W przypadku, gdy usługi elektroniczne świadczone przez Usługodawcę stanowią równocześnie usługi cyfrowe, Usługodawca ponosi odpowiedzialność za zgodność usług cyfrowych z umową na zasadach przewidzianych w rozdziale 5b ustawy o prawach konsumenta.
- Usługodawca jest odpowiedzialny względem Klienta za zgodność Towaru z Umową. Zgodność Towaru z Umową ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
Wymiana lub naprawa Towaru niezgodnego z Umową
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Usługodawca może:
- dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub
- dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić wymiany lub naprawy w celu doprowadzenia do zgodności Towaru z Umową.
- Klient udostępnia Usługodawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, a Usługodawca odbiera go na swój koszt. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
- Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności Towaru z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył.
Obniżenie Ceny lub odstąpienie od Umowy w przypadku Towaru niezgodnego z Umową
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Usługodawca odmówił naprawy lub wymiany Towaru zgodnie z pkt VII ust. 2.
- Usługodawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową;
- brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków, o których mowa w pkt VII;
- z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
- Usługodawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
- Jeżeli brak zgodności z Umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Klient może odstąpić od Umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Klienta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową.
- W razie odstąpienia od Umowy Klient niezwłocznie zwraca Towar Usługodawcy na jego koszt. Usługodawca zwraca Klientowi Cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
- Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Prawo odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny.
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej w Sklepie internetowym bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Klienta, lub wskazaną przez Klienta osobę trzecią, inną niż przewoźnik. W przypadku, gdy Umowa obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w stosunku do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz w przypadku gdy przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Aby odstąpić od Umowy bez podania przyczyny Klient, musi poinformować Usługodawcę składając jednoznaczne oświadczenie – na przykład poprzez pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną. Wzór oświadczenia znajduje się na stronie internetowej Usługodawcy oraz stanowi załącznik do Regulaminu, jednak nie jest ono obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
- Klient ma obowiązek zwrócić Towar Usługodawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Usługodawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, chyba że Usługodawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli Usługodawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Klienta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną.
- W ramach Sklepu internetowego, Usługodawca świadczy nieodpłatnie drogą elektroniczną następujące Usługi elektroniczne: Konto, Koszyk, Chat, Newsletter.
- Usługa Konto -świadczona jest przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy,
w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@eevi.pl; lub też pisemnie na adres Usługodawcy. - Usługa Koszyk ma charakter jednorazowy. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z chwilą kliknięcia przycisku „dodaj do koszyka” i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia lub skorzystania z przycisku „opróżnij koszyk”. Informacje o Towarach dodanych do Koszyka są przechowywane także po zamknięciu sesji przeglądarki internetowej, jednakże nie dłużej niż przez okres 14 dni. Dodanie Towaru do Koszyka nie oznacza zapewnienia dostępności Towaru ani jego rezerwacji.
- Usługa Chat umożliwia uzyskanie odpowiedzi na pytania Klientów dotyczące Towarów lub funkcjonowania Sklepu internetowego. Usługa Chat ma charakter jednorazowy i jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.
- Jeżeli Klient zdecyduje się zapisać do newslettera, Usługodawca świadczy na rzecz Klienta usługę polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail, które zawierają informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Usługodawcy. Zapis do newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do newslettera. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w przycisk służący do rezygnacji, który jest zamieszczony w każdej wiadomości przesyłanej w ramach newslettera. Klient może także wysłać do Usługodawcy wiadomość e-mail z prośbą o wypisanie z bazy newslettera.
- Usługodawca umożliwia także Klientowi przeglądanie treści umieszczonych w ramach Sklepu internetowego.
- Warunki techniczne korzystania ze Sklepu internetowego
- W celu poprawnego korzystania ze Sklepu internetowego Klient powinien posiadać: połączenie z siecią Internet, urządzenia pozwalające na korzystanie z zasobów sieci Internet (komputer, tablet etc.), oraz z przeglądarkę (np. Firefox, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Apple Safari, Google Chrome) umożliwiającą wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę www z włączoną obsługą JavaScript, oraz plików cookies, aktywne adres e-mail. .
- Usługodawca informuje, iż korzystanie z usługi może się wiązać z narażeniem na wprowadzenie do komputera wirusów komputerowych, tzw. koni trojańskich oraz spamu. W celu zapobieżenia takiemu niebezpieczeństwu jest zalecane ostrożne podejście do programów pochodzących z nieznanych źródeł, poczty elektronicznej otrzymanej od nieznanego nadawcy oraz zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania chroniącego komputer przed wirusami i końmi trojańskimi.
Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
- Polityka Prywatności określa zasady dotyczące korzystania z plików cookies oraz zasady ochrony danych osobowych w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę będącego administratorem danych osobowych jest dostępna pod adresem https://eevi.pl/content/2-polityka-prywatnosci
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu internetowego – jest PPHU Ewa Baranik Spółka Jawna z siedzibą w Kluczach ( Bolesławska 53B, 32-310 Klucze),wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000184277 KRS, REGON: 27387794100000, NIP: 6371804032,telefon: +48 32 647 69 60, e-mail info@eevi.pl.
Reklamacje i pozasądowe spory rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Każdemu Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu internetowego, wykonaniem Umowy, lub świadczenia usług elektronicznych. Każda reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko Klienta, opis zastrzeżeń i ich uzasadnienie oraz sprecyzowanie żądania.
- Reklamacje można przesyłać na adres: info@eevi.pl;
- Reklamacje Klientów rozpatrywane będą na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Usługodawcę zgłoszenia reklamacji.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Klienta na kontakt podany przez Klienta podczas składania reklamacji.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej: http://polubowne.uokik.gov.pl/
- Klient może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
Opinie
- Usługodawca zapewnia Klientom możliwość publikowania w Sklepie internetowym opinii o Towarach. W każdym wypadku dostarczania treści przez Klienta jest on zobowiązany do przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie, w szczególności w pkt XIV i XV.
- Opublikowanie opinii jest możliwe wyłącznie w odniesieniu do Towarów, z których Klient korzystał lub które nabył od Usługodawcy. Po wydaniu Towarów, Klient otrzymuje link pozwalający na opublikowanie opinii na temat kupionego Towaru. Jeżeli Klient posiada konto użytkownika w Sklepie, Klient może opublikować opinię również po uprzednim zalogowaniu się do konta użytkownika i odszukaniu Towaru, który uprzednio kupił.
- Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
- Zakazane jest zamieszczanie opinii:
- a) na temat Towarów, z których Klient nie korzystał lub których nie nabył,
- b) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- c) naruszających dobra osobiste Usługodawcy lub osoby trzeciej.
- Przesyłane opinie poddawane są weryfikacji przed ich publikacją pod kątem zgodności z Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą od Klienta, który rzeczywiście korzystał z Towarów lub nabył Towar.
- W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie Usługodawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.
NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
- PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej info@eevi.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Klientom) bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
- Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
- Na adres poczty elektronicznej info@eevi.pl dowolna osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
- Zgłoszenie powinno być wystarczająco uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie poniższe elementy: (a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią Nielegalne Treści; (b) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.
- Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Klientów:
- Klienta obowiązują następujące zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
- obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
- obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający w błąd;
- zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych Treści;
- zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;
- obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
- obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób trzecich.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści dostarczanych przez Klientów na stronę Sklepu Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.
- Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Klientem celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Klienta, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.
- Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych
- Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie XIII. Regulaminu. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.
- Klienci, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg Usługodawcy.
Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 18.02.2025 r.
- Zmiana Regulaminu:
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiana sposobu świadczenia usług, zmiana zakresu świadczonych usług (modyfikacja, wprowadzenie nowych lub wycofanie części usług lub funkcjonalności, mająca na celu poprawę obsługi Klientów), zmiana warunków korzystania ze Sklepu Internetowego, mająca na celu poprawę obsługi Klientów, zmiana zakresu lub formy świadczonych Usług elektronicznych, przeciwdziałanie nadużyciom; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie usług drogą elektroniczną– Konto) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 3841 Kodeksu cywilnego, to jest Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy sprzedaży.
- Klient zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem poprzez udostępnienie zmienionego Regulaminu przy pierwszym logowaniu na stronie Sklepu internetowego oraz o możliwości zaakceptowania lub odmowy zaakceptowania zmienionego Regulaminu.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny w siedzibie Usługodawcy: ul. Bolesławska 53 B, 32-310 Klucze.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Spory związane ze świadczeniem usług za pośrednictwem Sklepu internetowego rozstrzygać będzie sąd powszechny według właściwości ogólnej.
Załącznik nr 1 do
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep PPHU Ewa Baranik
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: PPHU Ewa Baranik Spółka Jawna z siedzibą w Kluczach ul. Bolesławska 53B , 32-310 Klucze , numer faksu: +48 32 642 93 17, adres e-mail: info@eevi.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy__________________________
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ___________________________________________ Imię i nazwisko _______________________________ Adres e-mail: _________________________ Adres zamieszkania _______________________________________
Podpis) ______________________________________
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Data _________________
(*) Niepotrzebne skreślić. |